tirsdag 18. april 2017

Det at jeg skal fjerne mage

Tenkte å legge  ut et lite bildedrøss av før å nå.
eller, altså, underveis osv.
før, var jeg ei dundre på godt over 100. hehe
jeg veide 130 kg på det meste, etter det ville jeg ikke trø på vekta.
tårene trillet, å astma, selvtilitt, ork, energi osv osv var helt på bånd.
nå er alt mye lettere, livet er lettere generelt igrunnen med 48 kg mindre å dra på.
astmaen er borte.
vil ikke si selvtilitten er så mye bedre, men jeg føler meg lettere, kan kle meg i kjoler osv. føler meg bedre å alt er lettere. å gå turer med Spike er ikke like tiltak å tungt som det før var å komme ut. selvfølgelig hjelper det jo å nå ha en hund som må ut.
det at vi nå å har flyttet å jeg har fått skogen rett i umidelbar nærhet er jo å fantastisk.
nå ser jeg bare fryktelig frem til 16 mai er over. blir på sykehuset til ca 19-20 mai. så er det hjem å bli pleietrengende en stund. men tenk for et nytt liv vil jeg vil får mage henget forsvinner..
å det skal bli fantastisk å ikke måtte løfte på henget for å vaske å tørke etter  dusj osv. det å kunne  jogge litt uten at man kjenner at magen dingler å det gjør vondt i alt som flakser.
jeg gruer meg til narkose å ja, det blir smertefult. men du for et liv det vil bli etterpå :D

det har vært en lang vei, men jeg er igrunnen litt stolt nå over hva jeg har klart. endelig lar jeg meg selv tilate meg å føle meg stolt. før ble jeg bare brydd når noen sa jeg var flink. for jeg var jo ikke flink. det jeg gjorde var bare nødvendig.. men jo.. jeg har vært flink. det er stort å gå ned nesten 50 kg uten noe annen hjelp en egen viljestyrke.

det var 35 kg ned fra 130 - 95 fra 2010 - 2012.
men så med prøverør, hormoner osv. så kom det på igjen 10.7 kg da fra 2012-2016
7 mars 16 veide jeg meg å så 105,7 kg på vekta. det var IKKE greit. å siden vi da å var ferdig med alt av prøverør osv. så bestemte jeg meg for at nå skulle jeg gjøre noe for meg.. jeg viste jeg mptte ned i en bmi under 27, noe som tilsa 86.5 kg for meg. å så fort jeg kom dit, skulle legen min sende henvisning til bukplastikk. kom inn til konsultasjon i slutten av oktober. å for 2 uker siden kom brevet med dato i posten :D
fra 7 mars 16 å til nå har vekta da gått fra 105,7 til 81,8 kg. å jeg ser faktisk realistisk på muligheten til å se 70 tallet igjen.. weeee..








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar